ΠΕΖΟΠΟΡΙΚΕΣ - ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΝΕΔΑΣ - ΣΚΛΑΒΕΪΚΑ

1. Φτεριώνα-Γαϊδουράγκαθο αλώνι-Κεφαλά αλώνι

Από τα σκαλιά που βρίσκονται στο πάνω μέρος της Εκκλησίας περνάμε έξω από τα δυο νεόκτιστα σπίτια και μέσω ενός μονοπατιού εισερχόμαστε σε μια τοποθεσία στο δάσος της χούνης. Αν συνεχίσουμε τη πορεία μας ανεβαίνοντας, βγαίνουμε από το δάσος και συναντάμε στο αλώνι τον αγροτικό δρόμο που προβάλλει από το βουνό. Στην συνέχεια κάνουμε στροφή προς τα αριστερά, κατεβαίνουμε και φθάνουμε στο σημείο όπου η διαδρομή αυτή ενώνεται με το δρόμο που έρχεται από την Αυλώνα. Μετά στρίβουμε πάλι αριστερά κοντά από ένα άλλο αλώνι, κατηφορίζουμε και επιστρέφουμε στο χωριό.

2. Ανέβασμα στο Πετραλώνι

Ακριβώς πάνω από τα καινούργια σπίτια ακολουθούμε γιδόστρατα μονοπάτια. Ανηφορίζουμε κάθετα προς το χωριό και μετά από μια ανάβαση που θεωρείται κουραστική φθάνουμε σε ένα υψομετρικό κολωνάκι. Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε στην κορυφή στο Πετραλώνι. Από εδώ η θέα είναι πανοραμική αφού μπορούμε να αντικρίσουμε το Ιόνιο, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, τον Πύργο, την Ολυμπία, το Μαίναλο, την Ανδρίτσαινα, τον Επικούριο Απόλλωνα, το Λύκαιον όρος, τον Ταΰγετο, την Καλαμάτα, το Βουλκάνο, την Αγία Σωτήρα, το Σιδηρόκαστρο, την Κυπαρισσία και τα Φιλιατρά. Στην συνέχεια μπορούμε να κατηφορίσουμε ανατολικά συναντώντας το δρόμο που έρχεται από την Κορυφή και  στρίβοντας αριστερά μπορούμε να γυρίσουμε στο χωριό ή πηγαίνοντας δυτικά, να κατηφορίσουμε απότομα και να βρεθούμε στο Διάσελο που συναντιέται με το δρόμο από το Σιδηρόκαστρο. Αν συνεχίσουμε θα βρεθούμε στο καλό πηγάδι για νερό.

pezopories

Εικόνα 1: Χάρτης των διαδρομών

3. Διάσελο-Γκόζι-Ντελιζά-Λογγάκι

Από το καλό πηγάδι ανηφορίζουμε στο δρόμο προς το Σιδηρόκαστρο. Αφού φτάσουμε στο διάσελο με τις συκιές κατευθυνόμαστε δεξιά από το δρόμο και ανηφορίζουμε από αριστερά και νότια το βουνό. Μετά από 500 μέτρα μπορούμε να κάνουμε τον γύρο τής κορυφής και να καταλήξουμε, περνώντας από του Μανόλη, στου «Ντελιζά» το αλώνι ή να ανεβούμε δεξιά προς την ψηλότερη κορυφή, και εκεί να συναντήσουμε την υψομετρική κολώνα της υπηρεσίας του στρατού, και στη συνέχεια δυτικά, κάθετα προς τη θάλασσα, να κατηφορίσουμε μέσα σε ένα δασικό μονοπάτι, το οποίο χαρακτηρίζεται δύσβατο, φθάνοντας στου «Ντελιζά» το αλώνι. Στη χούνη κατηφορίζουμε σε έναν αγροτικό δρόμο, περνάμε από το πηγάδι το οποίο έχει πόσιμο νερό και μετά συναντάμε τον κεντρικό δρόμο που ξεκινά από το Πανόραμα. Στρίβουμε δεξιά και διασχίζουμε το πανέμορφο Λογγάκι από όπου μετά επιστρέφουμε στο χωριό.

4. Σκλαβέϊκα-Λογγάκι-Πανόραμα-Σκλαβέικα

Κινούμαστε δυτικά από το καλό πηγάδι και συνεχίζουμε στον κύριο δρόμο σε μια επίπεδη σχεδόν πορεία. Περνάμε από το Λογγάκι και στη συνέχεια φθάνουμε στη βρύση στο Πανόραμα. Εδώ μπορούμε να ξεκουραστούμε και να πιούμε νερό και στη συνέχεια να επιστρέψουμε από την ίδια διαδρομή που χαρακτηρίζεται από άνετη ανηφορική κλίση.

5. Σκλαβέϊκα-Ράλια-Κορυφή-Αυλώνα-Σκλαβέικα

Ξεκινάμε ανατολικά από το μεσαίο αλώνι κάτω από την Εκκλησία. Ακολουθώντας τον παλιό δρόμο μετά από 500 μέτρα συναντάμε τον καινούργιο δρόμο και στα 800 μέτρα, στου «Κεφαλά» το αλώνι, στρίβουμε δεξιά ανηφορίζοντας τον αγροτικό δρόμο. Φθάνουμε 200 μέτρα περίπου ψηλότερα από τη βρύση στου «Ράλια» και κινούμενοι στην κορυφογραμμή περνάμε δεξιά της Κορυφής. Αν περπατήσουμε στην κατηφόρα γύρω?γύρω θα φθάσουμε στο γήπεδο της Αυλώνας από τα νότια. Επισκεπτόμαστε την πλατεία του χωριού όπου μπορούμε να ξεκουραστούμε και να πιούμε κάτι στο αναψυκτήριο. Μετά επιστρέφουμε στο γήπεδο και κατεβαίνουμε τον κανονικό δρόμο φθάνοντας στα Σκλαβέικα. Θεωρείται μια κουραστική διαδρομή.

6. Σκλαβέϊκα-Καλύβια-Νέδα-Σκλαβέικα

Από το χωριό πηγαίνουμε βόρεια και αριστερά του πολιτιστικού κέντρου σε έναν αγροτικό δρόμο, διαδρομή η οποία θεωρείται δύσκολη. Ο δρόμος αυτός συναντά το δρόμο Αυλώνα?Καρυές, στον οποίο θα στρίψουμε αριστερά. Περνάμε μέσα από τα μισογκρεμισμένα σπίτια στα Καλύβια και μετά από 500 μέτρα βρισκόμαστε στη βρύση «Καρυές». Στο σημείο αυτό οποιοδήποτε αγροτικό δρόμο και να πάρουμε θα βρεθούμε στην κοίτη της Νέδας. Στα ανατολικά θα συναντήσουμε μέσα στην κοίτη το νερόμυλο του Παπαγιώργη. Από εκεί μπορούμε να επιστρέψουμε στα Καλύβια με τον ίδιο δρόμο.

7. Σιδηρόκαστρο-Σκλαβέϊκα

Ξεκινώντας από το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου έξω από το Σιδηρόκαστρο κατευθυνόμαστε αριστερά. Εν συνεχεία κατεβαίνουμε την κατηφόρα προς το ρέμα, πηγαίνουμε δεξιά στο ρέμα και κινούμαστε βόρεια στον αγροτικό δρόμο ο οποίος χαρακτηρίζεται από μια κουραστική ανηφόρα μέχρι το διάσελο. Από εδώ μετά μπορούμε να κατηφορίσουμε και μέσω μιας όμορφης διαδρομής να φθάσουμε στα αλώνια.